segunda-feira, 20 de outubro de 2008

Darren Escudo-Honesto

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História

Não foi surpresa para nenhum membro de sua família quando Darren comunicou-lhes que desejava viajar pelo mundo por um tempo em vez de trabalhar junto com seus parentes na fortaleza de seu clã.

Impressionado com as histórias dos feitos de seus antepassados, Darren não conseguia entender como um clã de anões tão poderosos havia se tornado tão isolado do mundo exterior. O jovem anão jamais julgou que os anciões estivessem tomando ações erradas ao fortalecer seu lar com uma grande guarda, da qual o próprio Darren fazia parte, pois sabia que eles tinham conhecimento que ele não tinha. No entanto acreditava que fosse necessário que ao menos alguns de seu povo viajassem pelo mundo, para espalhar o nome de seu clã e seus feitos heróicos, buscar mercados que comprassem as finas armas produzidas em grande quantidade nas forjas de seu clã e trouxesse novos conhecimentos que os tornassem cada vez mais fortes.
Surpreendeu-se ao saber que teria permissão para partir, com a aprovação de seus anciões, embora não tivesse permissão para revelar os caminhos que levavam à cidade, em um profundo vale nas montanhas. Com as armas recebidas ao fim de seu treinamento como soldado, algumas moedas, muita coragem e todos os conselhos que conseguiu reunir, Darren partiu, em busca de glória para seu clã e sua família.

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Ficha

Male Dwarf Fighter
Level 1
Unaligned
Representing Gavasa

Strength 16 (+3)
Constitution 16 (+3)
Dexterity 10 (+0)
Intelligence 12 (+1)
Wisdom 15 (+2)
Charisma 11 (+0)

Initiative: 1d20 +0 = + 0 [dexterity]
Armor Class: 19 = 10 + 7 [scale] + 2 [if carrying heavy shield]
Fortitude Defense: 15 = 10 + 2 [fighter] + 3 [constitution]
Reflex Defense: 13 = 10 + 1 [intelligence] + 2 [if carrying heavy shield]
Will Defense: 12 = 10 + 2 [wisdom]

Hit Points: 31
Bloodied: 15
Surge Value: 7
Surges / Day: 12 [includes constitution modifier]

Size: Medium
Speed: 5 squares
Vision: Low-light

Skills:
Acrobatics: -2 = 0 [dexterity] -2 [shield]
Arcana: +1 = 1 [intelligence]
Athletics: +6 = 3 [strength] + 5 [class training]-2 [shield]
Bluff: +0 = 0 [charisma]
Diplomacy: +0 = 0 [charisma]
Dungeoneering: +4 = 2 [wisdom] + 2 [Dwarf]
Endurance: +8 = 3 [constitution] + 2 [Dwarf] + 5 [class training]-2 [shield]
Heal: +7 = 2 [wisdom] + 5 [class training]
History: +1 = 1 [intelligence]
Insight: +2 = 2 [wisdom]
Intimidate: +0 = 0 [charisma]
Nature: +2 = 2 [wisdom]
Perception: +2 = 2 [wisdom]
Religion: +1 = 1 [intelligence]
Stealth: -2 = 0 [dexterity] -2 [shield]
Streetwise: +0 = 0 [charisma]
Thievery: -2 = 0 [dexterity] -2 [shield]

Basic Attacks
Unarmed Melee: +3 vs AC [+3 strength] damage 1d4+3 [strength]
Throwing hammer: +6 vs AC [+3 strength] [+2 proficiency][+1 one-hand talent] damage 1d6+5 [strength][+2 damage for Dwarven Weapon Training] range 5/10 (Hammer), usable off-hand, heavy throwable, Thrown: Same as melee
Warhammer: +6 vs AC [+3 strength] [+2 proficiency][+1 one-hand talent] damage 1d10+5 [strength][+2 damage for Dwarven Weapon Training], (Hammer), versatile

At-Will:
Cleave [Level 1] ✦ Martial, Weapon
You hit one enemy, then cleave into another.
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and an enemy adjacent to you takes 3 damage.

Tide of Iron [Level 1] ✦ Martial,Weapon
After each mighty swing, you bring your shield to bear and use it to push your enemy back.
Standard Action Melee weapon
Requirement: You must be using a shield.
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and you push the target 1 square if it is your size, smaller than you, or one size category larger. You can shift into the space that the target occupied.

Encounter Powers:
Spinning Sweep [Level 1] ✦ Martial, Weapon
You spin beneath your enemy’s guard with a long, powerful cut, and then sweep your leg through his an instant later to knock him head over heels.
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 1[W] + Strength modifier damage, and you knock the
target prone.

Daily Powers:
Comeback Strike [Level 1][reliable] ✦ Healing, Martial, Reliable, Weapon
A timely strike against a hated foe invigorates you, giving you the strength and resolve to fight on.

Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Strength vs. AC
Hit: 2[W] + Strength modifier damage, and you can spend a healing surge.

Feats:
• Dwarven Weapon Training (level 1) You gain proficiency and a +2 feat bonus to damage rolls with axes and hammers.

Race features:
• +2 Constitution, +2 Wisdom
• Cast-Iron Stomach (+5 saves vs poison)
• Dwarven Resilience (second wind is minor rather than standard action)
• Dwarven Weapon Proficiency (throwing hammer, warhammer)
• Endumbered Speed
• Stand your Ground (forced moves are 1 square less; immediate save vs. being knocked prone)

Class Features:
• Combat Challenge
• Combat Superiority
• This fighter chose the one-handed style [already included].

Equipment:

Weapons
• Warhammer [5 gp - 10 lb]
• Throwing hammer x2 [10 gp - 4 lb]

Armor
• Scale [45 gp - 45 lb]
• Heavy Shield [10 gp - 15 lb]

Adventuring gear
• Backpack [2 gp - 2 lb]
• Bedroll [0 gp - 5 lb]
• Flint and steel [1 gp - ]
• Pouch (belt) x1 [1 gp - 1 lb]
• Rations x10 [5 gp - 10 lb]
• Rope (50', hempen) [1 gp - 10 lb]
• Sunrods x2 [4 gp - 2 lb]
• Waterskins x1 [1 gp - 4 lb]

GP: 15

Load: 104 lb

Height: 4' 8"
Weight: 210 lb

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